We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik opdracht geven om mijn huis in verkoop te nemen?

U kunt voor meer informatie met Hoomly bellen (085) 06 07 889 of mailen maar u kunt uw woning ook direct aanbieden door hier te klikken.
Nadat u een account heeft aangemaakt kunt u meteen beginnen met het invoeren van uw woninggegevens. Zodra de woning op Hoomly is gepubliceerd wordt deze direct aangemeld bij Funda, Huislijn, Jaap, Pararius en anderen. In de meeste gevallen is de woonadvertentie 24 uur later zichtbaar op alle media.

Wat zijn de kosten voor het in opdracht geven tot verkoop?

Basispakket: € 295,-

Pluspakket: € 495,-

Toppakket: € 695,-

Klik hier voor een uitgebreid overzicht van onze tarieven.

Inmeten volgens NEN 2580

Met een NEN 2580 meting wordt uw woning uiterst accuraat ingemeten. Hierdoor weet u zeker hoeveel m2 u nu daadwerkelijk gaat verkopen. Verwarring die kan ontstaan over bijvoorbeeld gemeenschappelijke ruimten, schuine wanden op zolder of de ruimte onder de trap, wordt hiermee voorkomen. Wat wordt nu wel, of juist niet meegenomen in de berekening? Dankzij NEN 2580 weet u waar u aan toe bent. Het biedt een stuk zekerheid en transparantie als u op het punt staat om uw huis te verkopen. U heeft altijd de juiste informatie in handen waar het gaat om maatvoering, om potentiële kopers te overtuigen.

Tarieven inmeten op locatie met rapport

Inmeten volgens NEN2580 norm <100m2 €160,-  
NEN 2580 Inmeten 100 tot 200m2    €205,-  
NEN 2580 Inmeten >200m2 €275,-  

Wanneer ontvang ik een nota van Hoomly

Zodra u uw foto's, tekst en omschrijving heeft geplaatst op Hoomly, ontvangt u een verzoek om de advertentie te betalen. Dat kan veilig met IDEAL via uw eigen bank of verzekerd betalen met PayPal of creditcard.

Kan ik mijn opdracht nog annuleren?

Opdracht intrekken/annuleren:
U kunt tot 14 dagen nadat u opdracht heeft gegeven voor het in verkoop nemen van uw woning kosteloos annuleren. Nadat de taxateur/makelaar bij u is langs geweest en de woning heeft opgenomen betaald u € 145,- annuleringskosten. Als de woning op Funda is geplaatst en gepubliceerd kunt u ook annuleren maar dan betaalt u wel € 265,- aan annuleringskosten. Als de professionele fotograaf is geweest, kunt u ook nog annuleren maar dan worden € 495 aan annuleringskosten in rekening gebracht. U krijgt dan het opnamerapport en foto's thuisgestuurd, maar zit verder nergens aan vast. 

Hoe kan het dat Hoomly zo goedkoop is?

Bij een regulier makelaarskantoor wordt een percentage over de gerealiseerde verkoopprijs aan courtage in rekening gebracht. Afhankelijk van de verkoopprijs van de woning kan dit wel oplopen tot gemiddeld €5.000,- of zelfs nog meer...

Bij Hoomly doen wij dat niet. Wij brengen geen courtage in rekening maar een vast bedrag, ongeacht de waarde van de woning. Omdat wij aan u vragen actief mee te helpen bij de verkoop bespaart u een groot bedrag aan makelaarskosten. Zo doet u bijvoorbeeld zelf de rondleidingen, levert u zelf fotomateriaal en teksten aan. Er volgen geen extra rekeningen. Zo weet u vooraf precies wat de kosten zijn.

Waarom heeft Hoomly een kopie van mijn ID nodig?

Als makelaar moeten wij, in het kader van onze wettelijke verplichting, altijd de identiteit van alle betrokken partijen verifiëren, zodat we weten dat we met de juiste personen te maken hebben. Wanneer we niet persoonlijk kunnen verifiëren, moeten we dit op een andere manier doen. Daarom vragen wij u om toezending van een kopie-ID.

Als u een woning koopt of verkoopt dan heeft Hoomly een kopie van uw identiteitsbewijs nodig. Uit veiligheidsoverwegingen vragen wij om deze niet per e-mail te versturen maar zelf op te sturen

Onzichtbaar maken van pasfoto en BSN-nummer.
Hoomly mag, vanwege de algemene verordening gegevensbescherming, uw kopie niet zomaar opslaan. Het is belangrijk dat u daarom een aantal gegevens onherkenbaar maakt.
Dit doet u eenvoudig via de KopieID app van de overheid. Maak hiermee een foto van uw identiteitsbewijs en streep het burgerservicenummer en de pasfoto door. De overige gegevens moeten wel in beeld blijven.

Hoe lang staat mijn woning op Funda?

Basispakket
Uw woning wordt voor de duur van maximaal 3 maanden uitgebreid op Funda gepubliceerd. Na 3 maanden gaat de publicatie over in een miniadvertentie met één foto, 9 kenmerken en omschrijving, nu ook weer voor de duur van 3 maanden. U kunt de mini-advertentie telkens voor de duur van 3 maanden verlengen voor € 45,-

Plus- en TOPpakket
Uw woning wordt uitgebreid op Funda gepubliceerd, voor de duur van 1 jaar of eerder in het geval de woning is verkocht of u de opdracht beëindigd. U kunt de publicatie telkens voor de duur van 1 jaar verlengen voor € 245,-

Hoe ziet de presentatie op Funda eruit?

De Funda uitgebreide presentatie bestaat uit het plaatsen van foto's, alle kenmerken en uitgebreide omschrijving. De mini advertentie bestaat uit één foto, 9 kenmerken en omschrijving.

Welke documenten moet ik aanleveren als ik mijn woning ga verkopen?

Als u overeenstemming heeft bereikt over de voorwaarden en vraagprijs dan legt u dat vast in een koopovereenkomst. Aan deze overeenkomst dienen de navolgende documenten te worden gehecht:

  • Identiteits-bewijzen van u en van uw partner c.q. mede-eigenaar van het pand.
  • Kopie akte van levering (kopie van de aankoopakte van uw woning)
  • Kopie van de meest recente WOZ beschikking
  • Is uw woning (deels) verhuurd?: Kopie verhuurovereenkomst
  • Indien van toepassing: Verklaring van erfrecht
  • Kopie energiecertificaat
  • Kopie bouwkundige tekeningen
  • Bij een appartement: Kopie splitsingsakte
  • Bij een appartement: Kopie reglement VVE

Mag ik zelf de verkoopwaarde van mijn woning bepalen?

Jazeker! U mag de waarde van uw woning zelf bepalen, maar als u niet helemaal zeker bent van uw zaak is het beter om dit aan de deskundigheid van de Hoomly taxateur over te laten. Heeft u al een vraagprijs bepaald en wilt u dat onderbouwd zien? Een handig hulpmiddel om zelf de waarde van uw woning te bepalen is die van de Vastgoedschatter. Met deze rekentool wordt aan de hand van een aantal gegevens die bekend zijn van vergelijkbare objecten een indicatieve waarde bepaald. Klik hier om naar de online waardebepaling te gaan.

Kan ik zelf foto’s maken of is het beter om dit uit te besteden?

Een van de belangrijkste onderdelen bij de verkoop zijn de foto's van uw huis. Heeft u ervaring met fotografie en kunt u zelf goede foto's maken? Ga direct aan de slag. U kunt uw foto’s later altijd laten checken door 'zelfjehuisverkopen'. Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van uw foto’s hoog is, daarmee komt uw woning namelijk hoger in de zoeklijsten van funda. Ook wordt uw woning beter bekeken met een goede hoofdfoto en dat resulteert weer in meer interesse voor uw woning. U kunt tenslotte maar één keer een eerste indruk achterlaten. Valt het resultaat tegen of laat u het liever over aan een expert? Schakel dan één van onze fotografen in.

TIP:  Maakt u zelf foto's met uw mobiel? Neem horizontale foto's en beperk het gebruik van verticale foto's. Hiermee voorkomt u dat foto's door Funda worden afgewezen.

Krijg ik een raambord 'Te Koop'?

Jazeker, u krijgt een 'V'-raambord 'Te Koop' en twee stikkers 'Verkocht'. Hiermee trekt u de aandacht van uw directe omgeving en laat u zien dat uw huis te koop staat!

Het raambord heeft een levertijd van +/- 1 week.

In welke steden is Hoomly te vinden?

In welke stad, dorp of regio u ook woont. Als u uw huis wilt verkopen kunt u altijd bij Hoomly terecht. 

Bladeren

Ik heb een andere vraag

U heeft een vraag die hierboven niet bijstaat? Met al uw overige vragen over het verkoopproces kunt u terecht op het contactformulier. Omschrijf de vraag zo gedetaileerd mogelijk en vermeld uw telefoonnummer. U krijgt altijd binnen 3 werkdagen antwoord. Ook kunt u tijdens kantooruren bellen. call answer (085) 06 07 889