Vragenformulier bij de verkoop van een woning

Zodra u overeenstemming heeft bereikt over de verkoop van uw woning, wordt dit vastgelegd in een koopovereenkomst waarin uw persoonlijke gegevens en uw afspraken worden opgenomen.

 

Om de koopovereenkomst te kunnen opstellen verzoeken wij u de vragen te beantwoorden en de onderstaande documenten te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

 

Graag ontvangen wij van u de volgende documenten

- Lijst van zaken »

- Kopie eigendomsakte »

- Kopie Identiteitsbewijs

Let op! Voorkom identiteitsfraude en maak uw BSN nummer en Pasfoto onleesbaar met een zwarte pen.

ID goed fout

 

In geval van appartementsrecht

- Kopie splitsingsakte (kopie)

- Notulen (kopie)

- Jaarstukken (kopie)

- Begroting (kopie)

- Meerjarenonderhoudsplan (kopie)

- Huishoudelijk reglement (kopie)

 

In geval van scheiding

Akte van verdeling

In een akte van verdeling staan notariële afspraken over wie het huis overneemt en wie de hypotheek op zich neemt. Hierin wordt tevens de verdeling van onroerende goederen opgenomen.

In geval van overlijden

- Akte van erfrecht

Hierin verklaart de notaris dat hij is heeft gecontroleerd wie is overleden, of de overledene een testament had en zo ja, wie de erfgenamen zijn.


 

Bij de verkoop van een oud huis (ouder dan 80 jaar), kan een ouderdomsclausule opgenomen worden in de koopovereenkomst. Daarin staat dat de koper bekend is met de ouderdom van het huis en dat de gevolgen van verborgen gebreken, die het gevolg zijn van deze ouderdom, voor risico van de koper komen.
Met deze clausule maakt verkoper duidelijk dat hij door de woning niet zelf te hebben bewoond duidelijk dat hij dus over vele zaken aangaande de woning geen gedegen verklaring kan afgeven.