login  Login  |  add user  Registreren  |  call answer (062) 896 41 47 

Veelgestelde vragen

Wie is Hoomly?

Hoomly is een landelijk werkende internetmakelaar. Hoomly biedt professionele ondersteuning aan woningbezitters die zelf of onder begeleiding hun huis wensen te verkopen. Daarbij worden zij actief betrokken bij de verkoop. Door de moderne aanpak wordt duizenden euro's aan makelaarskosten bespaard.

Hoe kan ik opdracht geven om mijn huis in verkoop te nemen?

U kunt voor meer informatie met Hoomly bellen of mailen maar u kunt uw woning ook direct aanbieden door hier te klikken.
Nadat u een account heeft aangemaakt kunt u meteen beginnen met het invoeren van uw woninggegevens. Zodra de woning op Hoomly is gepubliceerd wordt deze direct aangemeld bij Funda, Huislijn, Jaap, Pararius en anderen. In de meeste gevallen is de woonadvertentie 24 uur later zichtbaar op alle media.

Wat zijn de kosten voor het in opdracht geven tot verkoop?

Brons inclusief plaatsing op Funda € 195,-
Zilver inclusief plaatsing op Funda € 395,-
Goud inclusief plaatsing op Funda € 995,- 

Wanneer ontvang ik een nota van Hoomly

Zodra u uw foto's, tekst en omschrijving heeft geplaatst op Hoomly, worden deze doorgeplaatst naar de grote woningsites. Nadat uw woning ook bij Funda is aangemeld en zichtbaar is voor het grote publiek, ontvangt u een nota van Hoomly. U heeft daarna 14 dagen de tijd om het bedrag aan Hoomly over te maken.

Kan ik mijn opdracht nog annuleren?

Pakket Brons en Zilver:
U kunt tot 14 dagen nadat u opdracht heeft gegeven voor het in verkoop nemen van uw woning kosteloos annuleren. Als de woning op Funda is geplaatst en gepubliceerd kunt u ook nog annuleren maar dan betaalt u wel € 265,- aan annuleringskosten. 

Pakket Goud:
U kunt tot 14 dagen nadat u opdracht heeft gegeven voor het in verkoop nemen van uw woning kosteloos annuleren. Als de professionele fotograaf is geweest, kunt u ook nog annuleren maar dan worden € 495 aan annuleringskosten in rekening gebracht. U krijgt dan het opnamerapport en foto's thuisgestuurd, maar zit verder nergens aan vast. Als u de verkoopopdracht intrekt nadat de woning ook nog op funda is geplaatst, bedragen de annuleringskosten kosten €645,-

Hoe kan het dat Hoomly zo goedkoop is?

Bij een regulier makelaarskantoor wordt een percentage over de gerealiseerde verkoopprijs aan courtage in rekening gebracht. Afhankelijk van de verkoopprijs van de woning kan dit wel oplopen tot gemiddeld €4.732,- of zelfs nog meer...

Bij Hoomly doen wij dat niet. Wij brengen geen courtage in rekening maar een vast bedrag, ongeacht de waarde van de woning. Omdat wij aan u vragen actief mee te helpen bij de verkoop bespaart u een groot bedrag aan makelaarskosten. Zo doet u bijvoorbeeld zelf de rondleidingen, levert u zelf fotomateriaal en teksten aan. Er volgen geen extra rekeningen. Zo weet u vooraf precies wat de kosten zijn.

Waarom heeft Hoomly een kopie van mijn ID nodig?

Als makelaar moeten wij, in het kader van onze wettelijke verplichting, altijd de identiteit van alle betrokken partijen verifiëren, zodat we weten dat we met de juiste personen te maken hebben. Wanneer we niet persoonlijk kunnen verifiëren, moeten we dit op een andere manier doen. Daarom vragen wij u om toezending van een kopie-ID.
Let op! wij verzoeken u het BSN nummer op uw kopie-ID i.v.m. privacy wetgeving met zwarte pen door te halen zodat dit onleesbaar is voor derden.

Hoe lang staat mijn woning op Funda?

Uw woning wordt voor de duur van maximaal 1 jaar uitgebreid op Funda gepubliceerd, of eerder in het geval u de opdracht beëindigd. U kunt de publicatie telkens voor de duur van 1 jaar verlengen voor € 245,-

Hoe ziet de presentatie op Funda eruit?

De Funda uitgebreide presentatie bestaat uit het 1 jaar lang plaatsen van alle kenmerken, foto's en uitgebreide omschrijving en bij pakket goud, foto's gemaakt door een professionele fotograaf, 2D of 3D plattegronden van uw pand.

voorbeeld uitgebreid funda pakket

funda basis

Voorbeeld 2D: onderdeel van het uitgebreid verkooppakket goud

funda plattegrond 750x300

Voorbeeld 3D: onderdeel van het uitgebreid verkooppakket goud

Welke documenten moet ik aanleveren als ik mijn woning ga verkopen?

Als u overeenstemming heeft bereikt over de voorwaarden en vraagprijs dan legt u dat vast in een koopovereenkomst. Aan deze overeenkomst dienen de navolgende documenten te worden gehecht:

  • Identiteits-bewijzen van u en van uw partner c.q. mede-eigenaar van het pand.
  • Kopie akte van levering (kopie van de aankoopakte van uw woning)
  • Kopie van de meest recente WOZ beschikking
  • Is uw woning (deels) verhuurd?: Kopie verhuurovereenkomst
  • Indien van toepassing: Verklaring van erfrecht
  • Kopie energiecertificaat
  • Kopie bouwkundige tekeningen
  • Bij een appartement: Kopie splitsingsakte
  • Bij een appartement: Kopie reglement VVE

Mag ik zelf de verkoopwaarde van mijn woning bepalen?

Jazeker! U mag de waarde van uw woning zelf bepalen, maar als u niet helemaal zeker bent van uw zaak is het beter om dit aan de deskundigheid van de Hoomly taxateur over te laten. Heeft u al een vraagprijs bepaald en wilt u dat onderbouwd zien? Een handig hulpmiddel om zelf de waarde van uw woning te bepalen is die van de Vastgoedschatter. Met deze rekentool wordt aan de hand van een aantal gegevens die bekend zijn van vergelijkbare objecten een indicatieve waarde bepaald. Klik hier om naar de online waardebepaling te gaan.

Kan ik zelf foto’s maken of is het beter om dit uit te besteden?

Een van de belangrijkste onderdelen bij de verkoop zijn de foto's van uw huis. Heeft u ervaring met fotografie en kunt u zelf goede foto's maken? Ga direct aan de slag. U kunt uw foto’s later altijd laten checken door 'zelfjehuisverkopen'. Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van uw foto’s hoog is, daarmee komt uw woning namelijk hoger in de zoeklijsten van funda. Ook wordt uw woning beter bekeken met een goede hoofdfoto en dat resulteert weer in meer interesse voor uw woning. U kunt tenslotte maar één keer een eerste indruk achterlaten. Valt het resultaat tegen of laat u het liever over aan een expert? Schakel dan één van onze fotografen in.

TIP:  Maakt u zelf foto's met uw mobiel? Neem horizontale foto's en beperk het gebruik van verticale foto's. Hiermee voorkomt u dat foto's door Funda worden afgewezen.

Krijg ik een raambord 'Te Koop'?

Jazeker, u krijgt een 'V'-raambord 'Te Koop' en twee stikkers 'Verkocht'. Hiermee trekt u de aandacht van uw directe omgeving en laat u zien dat uw huis te koop staat!

Het raambord heeft een levertijd van +/- 1 week.

Ik heb een andere vraag

U heeft een vraag die hierboven niet bijstaat? Met al uw overige vragen over het verkoopproces kunt u terecht op het contactformulier. Omschrijf de vraag zo gedetaileerd mogelijk en vermeld uw telefoonnummer. U krijgt altijd binnen 3 werkdagen antwoord. Ook kunt u tijdens kantooruren bellen. call answer (043) 855 39 12